top of page
Sculture grandi - Large Sculptures
Aeolus king of winds
Eolo re dei venti
Aeolus is the king of the winds in greek mythology; in this sculpture the face appears with puffy cheeks while the wind is blowing.
This artwork entirely in steel, made of small pieces welded by hand, one by one, it took a long time to complete, as can be seen from the quantity of tiles joined together.
Eolo è il re dei venti nella mitologia greca; in questa scultura il viso appare con le guance gonfie mentre il vento soffia.
Questa scultura interamente in acciaio, è fatta di piccoli pezzetti saldati insieme, uno ad uno a mano; è servito molto tempo per completarlo, come si vede dalla quantità dei pezzetti uniti insieme.
Metamorphosis
Metamorfo
I visitatori vedranno due animali, un drago e una rana pescatrice, ma non è come sembra: il drago è una femmina di drago, e la rana pescatrice è il risultato di una metamorfosi compiuta da Zeus-Giove il re degli dei, che avendo il potere di trasformarsi, ha assunto l'apparenza di un pesce.
The viewers will see two animals, a dragon and a monkfish, but is not what it seems: the dragon is a female dragon, and the monkfish is the result of a metamorphosis accomplished by Zeus-Jupiter the king of the gods, who having the power to transform, took the appearance of fish.
bottom of page